[O1] Duża ilość oleju w filtrze odmy - już po oględzinach.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Udesky
    RS
    • 2007
    • 1692
    • Octavia I (1U2)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

    #26
    Zrobiłem dzisiaj przegląd i poszperałem też po necie.
    I coś mi się wydaję, że przedmuchy z odmy są związane z walniętymi uszczelniaczami na zaworach. Choć to trochę dziwne, bo jakieś 30 000km temu była zdejmowana głowica, sprawdzana, wymieniono uszczelniacze i co tam jeszcze było trzeba.
    Niemniej jednak, zgadzają się objawy: poranne odpalenie z dymkiem (od pewnego czasu) i jego zanik po chwili, później już raczej nie dymi.
    Na szczęście najbliższe 2 miesiące spędzę w okolicach Wawy, więc mam okazję podjechać do DGW.
    W Polsce nie ma kryzysu.
    Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #27
      pierwsze słysze ze przedmuchy sa spowodowane walnietymi uszczelniczani zaworowymi .w szkole mnie uczyli ze przedmuchy do skrzyni korbowej sa tylko i wyłoncznie sa spowodowane kiepska kompresia czyli pierscienie puszczaja cisnienie .a co białego dymku sprawdz poczatek wtrysku bo moze to jest przyczyna dymienia .a co do tego oleju z odmy to nie kombinuj tylko kup nowy zawór koszt jest nie duzy ok. 50pln nówka
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • Udesky
        RS
        • 2007
        • 1692
        • Octavia I (1U2)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

        #28
        Zamieszczone przez german81
        pierwsze słysze ze przedmuchy sa spowodowane walnietymi uszczelniczani zaworowymi
        Na którymś z forum VW to wyczytałem, nie pamiętam czy Golfa czy Passata. :?
        Zamieszczone przez german81
        a co białego dymku
        Dymi na niebiesko i ciężko odpala. Ale ciężkie odpalanie zwalam na paliwo (Biodiesel) i niskie temp w ostatnich dniach.
        W Polsce nie ma kryzysu.
        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          #29
          Zamieszczone przez Udesky
          Zamieszczone przez german81
          pierwsze słysze ze przedmuchy sa spowodowane walnietymi uszczelniczani zaworowymi
          Na którymś z forum VW to wyczytałem, nie pamiętam czy Golfa czy Passata. :?
          Zamieszczone przez german81
          a co białego dymku
          Dymi na niebiesko i ciężko odpala. Ale ciężkie odpalanie zwalam na paliwo (Biodiesel) i niskie temp w ostatnich dniach.
          będzie jeszcze poddymiał na niebiesko gdy będzie świeca żarowa walnięta
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • german81
            L&K
            • 2010
            • 1414
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #30
            jesli jezdzisz na rzepaku to kopcenie jest czyms normalnym bo sie kiepsko zapala przy niskich temp. i wytwarza wyzsza temp. wczasie spalania moze to byc tez powód twojego problemu z olejem poniewaz odparowywuje i sie skrapla w zbiorniku
            diagnostyka vag 602-614-253

            Komentarz

            • Udesky
              RS
              • 2007
              • 1692
              • Octavia I (1U2)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

              #31
              Zamieszczone przez german81
              jesli jezdzisz na rzepaku to kopcenie jest czyms normalnym bo sie kiepsko zapala przy niskich temp. i wytwarza wyzsza temp.
              Tego jesteś świadom. Jednak kiedy tankowałem jeszcze było względnie.
              Zamieszczone przez piramida
              będzie jeszcze poddymiał na niebiesko gdy będzie świeca żarowa walnięta
              Świece wymieniłem w zeszłym roku. Jednak to nie to.
              Zamieszczone przez german81
              wczasie spalania moze to byc tez powód twojego problemu z olejem poniewaz odparowywuje i sie skrapla w zbiorniku
              Jechałem ze znajomym, on za mną i....gdy wg. wskaźników auto jest zimne to kopci na niebiesko. Niemniej jednak jest to ledwo zauważalne w lusterku. Jak tylko motor nabierze jakieś temp. to kopcenia na niebiesko zaprzestaję.
              Teraz jak to kopcenie powiązać z nadmierną ilością oleju w odmie (dzisiejszy pomiar to ok. 50ml na 1500km), a całego oleju ubyło ok 1l ( :shock: ).
              Coś mi się wydaję, że trzeba się przyjrzeć pierścieniom i uszczelniaczom. Zastanawiam się jednak jak to się mogło stać i kiedy (bo stało się dość szybko). :roll:
              W Polsce nie ma kryzysu.
              Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

              Komentarz

              • german81
                L&K
                • 2010
                • 1414
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #32
                a w miedzy czasie nie zmieniałes oleju ? u siebie miałem taka sytułacie na castrolu edge 5w/30 potrafił wciagnac 1l na 1000km a po zmianie na mobila 5w/50 1l idzie na 10000km.a kazde tdi na vp jak jest zimne leko kopci na niebiesko bo nie dopala paliwa a widze ty masz pogrzebane auto . moze warto przyjrzec sie turbinie?
                diagnostyka vag 602-614-253

                Komentarz

                • Udesky
                  RS
                  • 2007
                  • 1692
                  • Octavia I (1U2)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez german81
                  a w miedzy czasie nie zmieniałes oleju ?
                  No właśnie zmieniłem z LM TT na LM sythoil (niby bardziej odpowiedni do VP). I to bezpośrednio przed wyjazdami (autobahnem) do Wrocławia.
                  Teraz dolewam motula, bo takiego mam. Wszystkie oleje to 5W40.
                  moze warto przyjrzec sie turbinie?
                  Patrzyłem dziś na rury turbo -> IC, jest tam praktycznie sucho.
                  Zamieszczone przez german81
                  kazde tdi na vp jak jest zimne leko kopci na niebiesko bo nie dopala paliwa
                  Poranne odpalanie i kopcenie wiąże z biodieslem i niskimi (jak dla tego paliwa) już temp.
                  Zastanawia mnie tylko ilość oleju w zbiorniku odmy i to kopcenie w czasie jazdy na zimnym (wcześniej tego nie było).
                  Jeśli w ciągu miesiąca się nic nie zmieni, to podjadę na kontrolę do DGW.
                  W Polsce nie ma kryzysu.
                  Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                  Komentarz

                  • german81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1414
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #34
                    spróbuj odpiac przewód idacy od zbiornika odmy do dolotu i pusc go na zewnacz i zobacz czy dalej bedzie sie zbierało tyle oleju .jak maiałem tdi to po regeneraci turbo 3 razy odawałem turbo na gwarancie bo olej szedł w dolot po odpieciu odmy olej zniknoł z dolotu
                    diagnostyka vag 602-614-253

                    Komentarz

                    • Udesky
                      RS
                      • 2007
                      • 1692
                      • Octavia I (1U2)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez german81
                      spróbuj odpiac przewód idacy od zbiornika odmy do dolotu i pusc go na zewnacz i zobacz czy dalej bedzie sie zbierało tyle oleju
                      Jest to jakieś rozwiązanie.

                      [ Dodano: Czw 24 Lis, 11 09:48 ]
                      Jestem po oględzinach u DGW.
                      Ciśnienie na cylindrach : 38,35,28,38
                      Więc ewidentnie coś się dzieje na 3 cylindrze. Przypuszczalnie może to być wina pierścienia. By tego było mało, to podejrzana jest również uszczelka pod głowicą.
                      Podsumowując: remont silnika jest nie opłacalny. :cry:
                      Pozostaję jeździć tak jak jest i się modlić aby nic mi bokiem nie wyleciało.

                      Pocieszam się tym, że nigdy niema tego złego co by na dobre nie wyszło. :diabelski_usmiech
                      Jednak czas pokażę.
                      W Polsce nie ma kryzysu.
                      Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                      Komentarz

                      Pracuję...